Share on Tumblr
Αγαπημένη Ερωτική Σκηνή...
Ποια φαντασίωση σε ερεθίζει πιο πολύ
Αφεντικό/Αφεντικίνα
Συγκεκριμένο σημείο στο κορμί
Σκλάβος/Σκλάβα
Ομαδικό Σεξ
Σενάριο (Μπάτσος-Κλέφτρα κ.ά.)
Αντικείμενο
Αφέντης/Αφέντρα
Μεγαλύτερος άντρας/γυναίκα
Φαγητό

Μπλανς Ντυμπουά από την Πέμυ Ζούνη και την Ολια Λαζαρίδου

Η Μπλανς Ντυμπουά είναι μία ξεπεσμένη αριστοκράτισσα του Αμερικανικού Νότου, γοητευτική, ευαίσθητη και ονειροπόλα αλλά και ψυχικά τσακισμένη. Φτάνει στη Γαλλική Συνοικία της Νέας Ορλεάνης με το λεωφορείο «Ο Πόθος» για να επισκεφτεί την αδελφή της Στέλλα που είναι παντρεμένη με τον πολωνικής καταγωγής Στάνλει.
Η Μπλανς που δουλεύει ως δασκάλα, λέει ψέμματα στην Στέλλα πως έχει πάρει άδεια από τη δουλειά της λόγω της εύθραυστης ψυχικής της υγείας, ενώ στην πραγματικότητα έχει απολυθεί λόγω της σχέσης της με ένα 17χρονο μαθητή της. Από την πλευρά της η Στέλλα φοβάται την αντίδραση του άντρα της όταν μάθει ότι η Μπλανς θα μείνει μαζί τους για ένα διάστημα.


Δύο τελείως διαφορετικοί κόσμοι θα συναντηθούν. Η φαντασιόπληκτη αριστοκράτισσα και ο ρεαλιστής εργάτης. Το ψέμα και η ωμή αλήθεια. Ο σκληρός και αρρενωπός Στάνλει θα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να «κυριαρχήσει» πάνω στη Μπλάνς με το προσβλητικό και ειρωνικό του ύφος. Εκείνη, μετά την αυτοκτονία του συζύγου της ο οποίος είχε μία ομοφυλοφιλική σχέση, αλλά και την χρεοκοπία της αφού το «Ομορφο Ονειρο» το οικογενειακό τους κτήμα δεν τους ανήκει πιά, ζει ουσιαστικά σε ένα ψεύτικο κόσμο από αναμνήσεις και αντικείμενα του παρελθόντος.
Ανάμεσα στους δύο ήρωες θα δημιουργηθεί μία έντονη σχέση που θα οδηγήσει την Μπλανς στην τρέλα, μετά το βιασμό της από τον Στάνλει. Ο τρόπος της αναχώρησής της θα είναι τραγικός και η κατάληξη της σε άσυλο, ίσως αναμενόμενη. Αλλωστε ο συγγραφέας σε όλο του το έργο, με εκπληκτική μαεστρία, αναφέρεται στις ψευδαισθήσεις που προκαλεί στους ανθρώπους το λεγόμενο Αμερικάνικο Ονειρο, στις καταστρεπτικές συνέπειες του και παρουσιάζει με ρεαλισμό την κοινωνική θέση και τη ψυχολογία της γυναίκας.
Ο Τενεσί Ουίλιαμς έγραψε αυτό το αριστουργηματικό έργο το 1947 και ένα χρόνο αργότερα βραβεύτηκε με το θεατρικό βραβείο Pulitzer. Στη Νέα Υόρκη παίχτηκε για πρώτη φορά με τον Marlon Brando και την Jessica Tandy, δύο άσημους ηθοποιούς ως τότε.
Το 1951 ο σκηνοθέτης Elia Kazan, ο οποίος είχε σκηνοθετήσει τη θεατρική παράσταση, μετέφερε το έργο στο κινηματογράφο με τη Vivian Leigh ως Μπλανς Ντιμπουά και Στάνλει ξανά τον Marlon Brando. Η ταινία ήταν υποψήφια σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες των Οσκαρ και κέρδισε τρεις από αυτές. Πάντως είναι γνωστό πως το σενάριο της ταινίας δεν είναι απόλυτα πιστό στο έργο του Ουίλιαμς αφού έχει αφαιρεθεί κάθε αναφορά σε ομοφυλοφιλικά θέματα και επιπλέον πριν την προβολή της κόπηκαν ορισμένες σκηνές. Ακόμα και έτσι η ταινία συνολικά και οι ερμηνείες των ηθοποιών είναι δύσκολο να βγουν από το μυαλό των ανθρώπων που έχουν δει την κινηματογραφική μεταφορα του «Λεωφορείου ο Πόθος». Σε κάθε νέα θεατρική παραγωγή του έργου ελοχεύει ο κίνδυνος της σύγκρισης.
Αυτή την περιόδο το έργο παίζεται στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.  Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει για πρώτη φορά το αριστούργημα του Τενεσί Ουίλιαμς «Λεωφορείο ο Πόθος» σε σκηνοθεσία Αντώνη Καλογρίδη, με την Πέμη Ζούνη, τον Βασίλη Μπισμπίκη και την Ιωάννα Παγιατάκη στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Οι άνθρωποι του ΚΘΒΕ χαρακτηριστικά λένε: «Ενα σπουδαίο έργο για τα ψέματα που όλοι μας τελικά έχουμε ανάγκη, για να θρέψουμε τις ανασφαλείς υπάρξεις μας».
Το ρόλο της Μπλανς Ντιμπουά στη παράσταση του θεάτρου Σφεδόνη έχει η Ολια Λαζαρίδου σε ένα έργο σκηνοθετημένο από την Αντζελα Μπρούσκου. «Η Αμερική του ’50, η Αμερική σήμερα, o αμερικάνικος τρόπος ζωής, οι επιρροές του στη δική μας καθημερινότητα και συμπεριφορά, η μυθολογία του Χόλιγουντ, η μουσική, τα μιούζικαλ, η γραφική αναπαράσταση του περιθωρίου, η διαφήμιση, η γοητεία που μας ασκούν οι σουπερ ήρωες και η Ντίσνεϋλαντ, συνθέτουν ένα τοπίο το οποίο θα λειτουργήσει σαν κοινωνικός περίγυρος του έργου. Μέσα στο τοπίο αυτό όλα τα πρόσωπα κινούνται προς την ικανοποίηση της επιθυμίας τους με όποιο κόστος. Είναι το μόνο που έχουν». Μέσα από αυτό το πρίσμα η σκηνοθέτιδα Αντζελα Μπρούσκου επιχειρεί να παρουσιάσει μία μοντέρνα εκδοχή του «Λεωφορείου ο Πόθος».
Τέλος πρέπει να σημειωθεί πως το ρόλο της Μπλανς στο ελληνικό θέατρο έχουν ενσαρκώσει ανεπανάληπτα η Ελλη Λαμπέτη και η Μελίνα Μερκούρη.
ΘΕΑΤΡΟ: Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη, Αθήνα, Τηλ. 210-9246692
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Αντζελα Μπρούσκου, Ολια Λαζαρίδου
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Άντζελα  Μπρούσκου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Mαρία Αθανασοπούλου
ΠΑΙΖΟΥΝ: Ολια Λαζαριδου, Παρθενόπη Μπουζούρη, Γιάννης  Στάνκογλου, Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Μαρκέλλα Μανωλιάδη, Κώστας Κουρτάρας

ΘΕΑΤΡΟ: Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, Εθνικής Αμύνης 2, Θεσσαλονίκη, Τηλ. 2310-288000
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ: Χρήστος Νικολόπουλος
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ-ΣΚΗΝΙΚΑ: Αντώνης Καλογρίδης
ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Κλαιρ Μπρέϊσγουελ
ΜΟΥΣΙΚΗ: Θοδωρής Οικονόμου
ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: Τατιάνα Μύρκου
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Κατερίνα Μαραγκουδάκη
ΠΑΙΖΟΥΝ: Πέμη Ζούνη, Ιωάννα Παγιατάκη, Βασίλης Μπισμπίκης, Γιώργος Ζώης Μάρα Κουκουλά , Απόστολος Κρίτσας, Γιάννης ΠαλαμιώτηςΦώτης Ζήκος, Θάλεια Σκαρλάτου, Γιάννης Χαρίσης κ.α

Η Αποθέωση του Κώλου
Ο Βίκτορ Ουγκό ήταν μία Μηχανή του Σεξ!
Το Φάντασμα της Πόρνης στοιχειώνει ένα Sex Shop
Φετίχ: Upskirt: Το... Αθλημα του Καλοκαιριού
 
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο: